tisdag 6 april 2010

epicfailtwothousandandten

Åh, idag har varit en så lyckad dag (sarkasm, fast ändå inte)! Det började med att jag åkte till campus för att införskaffa en lingvistikbok, men självklart så visade det sig att det var stängt och jag åkte en timme på bussen i onödan. Som tur var så hade jag med mig en av våra asfeta böcker så det var inte helt bortkastad tid. Sedan dess har jag pluggat hela dagen - varit jätteduktig och skrivit merparten av uppsatsen och pluggat grammatik och allt sånt kul. Så nu på kvällen tänkte vi släppa skolan och gå till Pav Tav. Eller mest var det Matilda som ville dit, eftersom hon inte har gått ut sen hon kom tillbaka och inte ville tillbringa all sin tid i lägenheten. Jag ringde henne vid halv sex och hon var halvsovande och skulle ringa upp när hon vaknade. Lisa skulle vara redo för förfest vid åtta, nio någon gång, så jag duschade och gjorde mig vacker på alla sätt och vis lagom till åtta. När klockan blev halv nio och Matilda fortfarande inte ringt, bestämde vi oss för att ringa henne en gång till och kvinnan sov fortfarande. Så det blir ingen utgång för henne, så jag och Lisa kände att det var lika bra att spara pengar och stanna hemma ikväll. Min plånbok och mitt halvsega trött-efter-en-hel-dag-av-plugg-huvud tackar mig för det, men det känns lite FAIL att jag sitter här i skjorta och sprayat hår när jag bara ska ligga i sängen hela kvällen och se på dålig tv.

Men det har i alla fall varit gudomligt varmt idag. Det gillar vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar