tisdag 3 februari 2009

Sussex Downs

Har börjat kolla en del på det universitet i England som jag hoppas börja plugga vid till hösten, och jag måste säga att jag är fruktansvärt pepp på att åka dit. Bara att plugga engelska igen låter allmänt underbart, men att dessutom göra det i England. Massor utav underbart. Vill åka nu!

Men som det är så är jag kvar i Göteborg, och värre saker har ju hänt. Det jobbiga är att det är en så massa grejer jag vill göra innan jag åker, och jag måste nog ha fett mycket mer pengar i Brighton än här. Jag vill till exempel åka till Paris och hälsa på Terese. Men det är nog inte så svårt. Har varit och besökt alla dyra turistställen, plus att jag kan få sova hemma hos henne, så slipper en massa hostelavgifter. Behöver inte stanna speciellt länge heller, och det är ju för mina franskastudiers skull. ;) Men sedan vill jag ju kolla på Morrissey i sommar. Och Manson. Och Fever Ray när hon kommer hit. Plus att det lär bli Arvika (dock som funkis, så är bara tågresan). Men sen vill Nunne att jag ska komma ner till Växjö, och dessutom vet jag inte hur mycket jag kommer få jobba i sommar... Måste ju lyckas bo kvar här utan att bli av med mina sparningar.

Så just nu känns det bara som a whole bunch of crap. Men, jag tror nog att jag kan lyckas. Har redan börjat lägg undan 1000 kr i månaden, och när jag väl bestämmer mig för att spara så vet jag att jag kan. Så det så. Så jag skall klara det. Det känns bara som att det är så många once in a life time opportunities just nu bara. Men det ska gå.

Ja. Lätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar