torsdag 12 februari 2009

Crisis?

Är jag den enda i Sverige (världen?) som inte har märkt något av den påstådda finanskrisen? Vart jag än vänder mig så är "finanskris" det enda man ser, och jag har inte på något plan märkt någon skillnad. Mitt ekonomiska tillstånd ser exakt likadant ut idag som för ett halvår sedan. Det kan i och för sig bero på att jag lever la studentliv, och inte har speciellt mycket pengar alls, men jag börjar bara bli lite trött på att läsa löpsedel efter löpsedel, krönika efter krönika om hur horribelt vårt ekonomiska läge är. Men det kanske bara är jag som är för naiv för att fatta att det är dåligt? Vad vet jag.

Annars är vädret i Borås rätt underbart faktiskt. Även fast jag gärna hade välkomnat våren nu och börjar tröttna på kyla och snö, så kändes det helmys idag när jag vandrade genom kransmossen i en massa snö, och klar himmel etc.

Usch vad hurtig jag är. :S

Jag har upptäckt att det är Fredag den trettonde imorgon. Tror jag ska fira det i förväg genom att se första Jasonfilmen. Haha! Känner mig nästan lite sugen på att se den nya på bio. Ibland behöver man lite usla b-skräckisar. Därför delar jag med mig av det asgrymma youtubeklippet med samtliga dödfall i de första tio (?) Friday the 13th-filmerna. Speciellt femman är rätt grym - Kevin Bacon. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar