torsdag 25 november 2010

Orlando: A Biography

Orlando eventually shows evidence of being a person free of gender-based norms and sexual limitations, which speaks for the notion of preconceived ideas about gender and sexuality as something fixed and inherent being illusions.



Tadaaaaah! Jag har nu skrivit klart min C-uppsats och jag är stolt och så oerhört lättad över att den är klar. Och kolla vilken sjukt fint konstruerad mening jag har slängt ihop i min sammanfattning.

Dessutom har jag min allra sista lektion för terminen idag, vilket också känns underbart. Å andra sidan har jag ju monstertentan kvar, men det ska bli skönt att kunna fokusera på den helt och hållet utan att gå på menlösa lektioner.

Och fråga mig inte varför jag skriver uppsats och bloggar klockan kvart i åtta på morgonen. De senaste veckorna har jag haft jättesvårt att somna på nätterna och vanligtvis inte lyckats förrän vid fyra eller fem på morgonen, och således sovit följande dag. Igår lyckades jag däcka redan vid halv tolv (!) men vaknade istället vid fem utan att kunna somna om. Men tro mig, det är mycket trevligare att vakna när det är mörkt ute på grund av att solen inte gått upp än, än att vakna när det är mörkt ute för att solen redan har gått ned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar