tisdag 9 november 2010

Please accept from me this unpretentious bouquet of very early-blooming parentheses: (((()))).

Av min titel att döma har jag helt plötsligt blivit slagen av den kulturella och nostalgiska impulsen som slår mig lite då och då. Jag läser en hel massa igen, vilket jag inte gjort sedan maj, i stort sett. Inte nog med att jag läser, jag läser Salinger igen. Sedan har jag ju också lyckats producera tio sidor litterär analys av en bok skriven 1927, och ska jag vara ärlig tycker jag att det är ganska så häftigt.

I övrigt är min hjärna helt mosad. Jag jobbade idag, av någon väldigt konstig anledning, mellan klockan 06:00 och 09:00. Jag var väldigt rädd att jag inte skulle orka upp i tid eftersom jag har haft svårt att vända tillbaka på dygnet sedan jag jobbade natt både fredag och lördag, men av någon ännu konstigare anledning vaknade jag innan klockan tre, mitt i natten, och kunde inte somna om. Så efter jobbet gjorde jag några ärenden i stan och sedan åkte jag hem och däckade i någon timme, men jag har i stort sett varit vaken sedan klockan tre i natt. Det är ett under att jag har lyckats läsa en bra bit över 50 sidor av Amerikans litteratur utan att somna.

Men nu är det slut med pretentiösa företag, för jag ska in till stan och träffa mina älsklingar, Nunn & Jock. Och det lär, med största sannolikhet, bli helt och hållet awesome.

Plus, har någon märkt att det helt plötsligt är svinkallt och massa snö? Jag gillar det skarpt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar