tisdag 23 november 2010

Lacan elaborates upon a concept called masquerade, based upon a study by Joan Riviere (1929)

Jag skrev just sista ordet i min C-uppsats och det kändes väldigt skönt. Andra kapitlet blev inte alls lika bra som det första, men jag tycker fortfarande att jag har producerat något bra, så good for me.

Men något som inte är lika bra är att jag aldrig kan somna på nätterna längre. Igår låg jag i sängen vid ett men kände mig inte det minsta trött och lyckades inte somna förrän sex på morgonen. Så jag sov till klockan tre, och det är inte en jättetrevlig upplevelse att vakna när det nästan börjat skymma. Dessutom betyder det att jag med stor säkerhet inte kommer att lyckas somna inatt heller och det blir bara en stor jävla ond cirkel av det hela. Lösningen kanske är att ställa klockan på morgonen och tvinga upp mig ändå så att jag är dödstrött imorgon kväll. Ja, det låter logiskt.

Och fortsatt dåliga nyheter: Någon hemsk människa har bestämt sig för att göra någon typ av remake av Buffy-filmen från 1992, helt utan inblandning av Joss Whedon eller någon av hans crew, vilket betyder KATASTROF! Buffy ska inte röras av någon annan än Joss, och det är så uppenbart att filmen enbart görs i skuggan av vampyrhysterin som följde Twilight. Det värsta är ju att folk kommer att se filmen och tro att den har något som helst att göra med serien, som trots allt är ett mästerverk. Jag är upprörd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar