onsdag 1 december 2010

A Big Ugly Grey Blobbish Thing

Paniken över tentan nästa tisdag börjar bli mindre panikig. Igår läste jag över halva The Sound and the Fury, de sista 160 sidorna, och som man bör vänta sig av en bok som fått nobellpris och vars titel kommer från en Shakespeare-pjäs så är den inte direkt lättläst. Jag börjar faktiskt få lite koll på historian och författarna nu så det är inte helt hopplöst, men jag har fortfarande aldrig varit så dåligt förberedd inför en tenta. Tack und lov så talade jag med min Nunne idag och hon påminde mig om skolan är det jag faktiskt kan, så det SKA gå. Så är det.

Men det är ingen mening med att överbelasta hjärnan tills den blir till mos, så nu ska jag nog ta och stänga av allt och se på Angel istället. Bra plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar