tisdag 13 maj 2008

We raise our hands to the color red

Idag hände en pinsam sak på Ica - jag glömde scanna två saker (den näst dyraste saken, obviously) och fick självklart avstämning. Kassörskan säger: "Hårfärg och diskbortste..." och ser lite skumt på mig, och jag står som värsta fånet. Fatta vad insamt. Hon trodde säkert att jag försökte sno dem. >.<
Annars går pluggandet jättebra. Trodde att det skulle vara megasvårt, men efter ett par (eller flera par) timmar börjar allt kännas mycket lättare. Övningstentorna går faktiskt rätt lätt, och jag börjar minnas vad som kännertecknar klusiler och frikativor, och hur f1 och f2 varierar från vokal till vokal. Och jag har ju hela dagen imorgon på mig, dessutom. Hurra!

Mitt i allt pluggande och all stöld har jag dessutom funnit tid till att färga mitt hår rött - det blev inte exakt vad jag hoppats på, men jag vänjer mig. Det var ju ett tag sedan jag hade rött på allvar nu, och det känns bra att komma tillbaka igen. I like it red in the summer time, som jag alltid brukar säga.

Dessutom har jag äntligen fått tag på Dresden Dolls nya skiva, No, Virginia, och den är mycket bra. Äntigen lite nya Dolls låtar. Mig glad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar