måndag 6 september 2010

Calamity

Känner mig så obeskrivligt mycket lugnare nu. Jag kom till skolan och det visade sig att det inte alls var någon introduktion som jag hade trott, utan första lektionen. Lyckligtvis var jag inte den enda som känt att informationen var bristfärdig, då det dök upp lite folk på lektionen som inte ens valt det ämnet. Jag kände mig inte så förberedd, utan både bok och kompendium, men det gick bra ändå, och nu har jag mycket större uppfattning om vad kursen går ut på och vad jag ska göra. Efter lunch fick vi lite praktisk information om uppsatsen, vilket jag ser som det roligaste, svåraste och viktigaste med hela C-kursen. Det var också roligt att se Joe igen, vår grammatiklärare från Brighton. Jag tror inte att han kände igen mig eftersom vi bara hade honom i en månad, men efter att ha hört hans röst i massa podcasts för B-kursen var det likväl roligt att se honom in the flesh. Jag har också listat ut vilken min andra delkurs är, tror jag, och även om jag inte är anmäld till den så tror jag säkerligen att jag får läsa den ändå. Nu har jag så mycket större uppfattning om vad och när jag ska läsa och jag älskar det. För första gången sedan jag kom tillbaka från Brighton känns allt rätt. En dag i skolan, och jag känner redan att jag har fått struktur i tillvaron, och känner mig inte alls lika rastlös eller disträ. Jag har till och med fått en liten idé om vad jag kan tänka mig att skriva min gigantiska uppsats om.

Men nu ska jag nog äta lite mellanmål och sedan bege mig in till stan för att köpa kalender och möjligtvis lite kurslitteratur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar