söndag 27 april 2008

Jag är Viktor, och jag köper fortfarande skivor


Igår köpte jag en skiva. Jag köpte The Magic Position med Patrick Wolf, min absoluta favorit från förra året, och förmodligen den mest lyssnade skivan 07. Och trots att jag har lyssnat på den mer gånger än jag kan räkna, trots att jag kan alla låtar utan och innan blev jag som ett litet barn när jag äntligen köpte den. Jag kan sitta hur länge som helst och njuta av omslaget och läsa alla låttexterna och kolla hur fin den ser ut i mitt CD-ställ (jag är nog allt lite nördig). Kort sagt: Jag älskar att köpa skivor, som betyder någonting för mig.

Och ändå har jag vänner som tycker att jag är jättekonstig som fortfarande köper skivor. "Men du har ju den redan på datorn - det är bara bortkastade pengar". De förstår sig bara inte på musik. Jag köper skivor för att det är en helt annan sak att lyssna på en digital skiva i datorn än att ha en CD att hålla i. En helt annan känsla. Plus att man stödjer artisten. Och jag blir glad av skivor.

Vad jag tror jag försöker säga är: köp skivor. Det är inte så dyrt, man hjälper ens favoritband och musikindustrin in general, och man blir glad. Så nu ska jag ta och lyssna mer på The Magic Position och älska den mer än någonsin.

2 kommentarer:

  1. ayoo sweetie, nu har jag länkat dig på min bloggibloggg ^^,

    SvaraRadera
  2. Jeg er helt enig med deg :)

    Og The Magic Position er en fantastisk skive! Patrick Wolf er min favoritt.

    SvaraRadera