söndag 27 februari 2011

Syket

Igår var jag i Bellevue för att se på Melodifestivalen med Jonathan och det var en spännande upplevelse. Jag kom på mig själv med att bli både uppspelt och nervös och allt möjligt och glömde helt bort att jag egentligen inte bryr mig särskilt mycket om varken musiken eller resultatet. Men det var trots allt underhållande, även om stackars Jonathan avsade sig sin så kallade schlagerböghet på grund av det fruktansvärda resultatet.

Men i övrigt så har det släppts galet mycket bra musik i år. Efter bara två månader av 2011 har min spellista med låtar släppta i år redan 14 låtar. Och då har jag inte kunnat lägga in Radioheads nya och väntar spänt på skivor från Patrick Wolf, Kate Bush och självaste Björk, tre artister som också råkar vara några av mina absoluta favoritmusikskapare någonsin. Så lycka! 2011 kommer att spöa skiten ur 2010 som musikår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar