torsdag 13 januari 2011

SUPERIOR!

Ok, så idag hade vi vår opponering av C-uppsatsen, vilket innebär att ett gäng studenter med samma handledare diskuterar ens uppsats och ger konstruktiv kritik och sådant trams. Snubben som hade min uppsats var helt fruktansvärt pretentiös och han verkade helt och hållet ha missat hela poängen med min uppsats. Jag blev lite smått frustrerad och arg över att han var så insnöad i sina egna, skumma idéer, men jag värdesatta ärligt talat inte hans åsikt vidare mycket.

Förutom, det vill säga, när det kom till tonen på min uppsats. Jag får ibland höra att jag skriver med en lite för personlig ton och dessutom kände jag att titeln på min uppsats inte var vidare spännande, så jag bestämde mig för att skriva ett litet kort mail till min handledare för att se om hon tyckte att jag skulle ändra något för att få en mer objektiv synvinkel etc, och hurra och hurra vad jag älskar henne!

Hon skrev att hon inte tyckte att prettosnubbens kommentarer var vidare relevanta och att han missade "the subtlety of my analysis. I don't think you should change a thing. You've written a superior essay."

Hon skrev som avslut att hon hoppas att jag kommer att fortsätta med humaniora och litteratur, och att det har varit "a pleasure working with you on the C essay".

Förlåt om det låter skrytigt och långdraget, men jag blev så otroligt glad att hon förstod sig på min uppsats och att hon verkade uppskatta vad jag åstadkommit. Jag lovar att inte tråka ut er med massa skoltrams, men stolthet går inte alltid före fall, och jag är stolt över min uppsats.

Dessutom börjar jag med franska snart och det är säkerligen inte lika intressant att skriva om som mina engelska akademiska framgångar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar