måndag 31 januari 2011

Let's have a toast for the douchebags

Ibland så gör det mig galen att vänta på saker, överraskande nog med tanke på att jag är känd för min tålmodighet. Mest är det musik som jag inte klarar av att vänta på. Jag vill att mina favoritartister ska släppa musik så mycket fortare än vad de egentligen gör. För ett par dagar sedan upptäckte jag att The Go! Team hade släppt ett nytt album och jag blev överlycklig. Jag har tyckt att de borde släppa något snart men hade inte riktigt hört några nyheter om ny musik, så jag gick inte runt och väntade på det direkt. Då blir jag bara glad när något underbart och oväntat dyker upp.

Annat är det däremot med skivor som jag vet är på väg men aldrig kommer. Patrick Wolf hade från början planer på att släppa sin nästa skiva i slutet av 2009, men sedan blev det ändrat till våren 2010, och sedan uppskjutet igen, och jag blir galen av all väntan. Nu är det i alla fall klart att skivan kommer om ett par månader och han har redan släppt två låtar, och det gör inte direkt längtan mindre. Det verkar som om den käre Herr Varg har slängt ihop några av de bästa låtarna han någonsin gjort, och då vill jag att han ska släppa skivan NU NU NU!!!

Sedan så har Björk tydligen något nytt på gång och jag vill att det ska komma nu! Böh.

Ps. Alla som säger att Patrick bara kan göra bra musik när han är deprimerad borde skaffa sig ett liv. Exhibit A:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar