söndag 23 november 2008

Feelgood by numbers

Ibland blir jag så fruktansvärt överväldigad av en årstid att jag knappt kan sitta still. Inte för att jag överhuvud taget sitter still den största delen av året. Men extra mycket. Och just nu känner jag verkligen vintern all over! Inte nog med att det är iskallt och snö och julpynt etc. - jag har hittat en massa ny musik som är sådär alldeles lagom vintrig.

Senaste tiden har jag inte orkat hitta så mycket nytt. Det är mycket jobb att lära sig ett nytt band, förstår ni. Men ibland så blir man inspirerad. Så nu knarkar jag Wolf Parade, The Go! Team, Handsome Furs, Arcade Fire (tack Puff) med fler. Musik är nog det bästa som någonsin uppfunnits. Speciellt den musik jag lyssnar på.
(Jocke: Har berättat för folk, och alla är rätt ense om att Britney aldrig har varit eller aldrig kommer att bli ledande inom musikbranchen. Och hör sen!)

Jag har däremot upptäckt att verkligen alla kommer flytta ifrån mig efter julen. Inte nog med att Nunne redan är alldeles jättelångt bort i Växjö, nu ska Terese till Paris i ett halvår, Alma till typ Hongkong/Bali i ett halvår, Lisa till Sydamerika i ett halvår, Emma till USA i ett halvår, och Cici kanske ska flytta till Stockholm. Jocke, om du flyttar till Stockholm istället så tror jag att jag hugger dig.

Men fram tills alla åker ska jag bara njuta av vintern och att jag äger i skolan. Och lyssna på massa musik så klart.

Oh my yes!

3 kommentarer:

  1. men du, vilken tur att du har värsta möjligheterna att hälsa på oss nu då! ialla fall vi som håller oss inom europa..!

    SvaraRadera
  2. Ja, det förstås. Så långt tänkte jag inte riktigt. ^^

    SvaraRadera